Oscar kuva article 1

Oscar

Sisäistä kehittämistä asiakkaan parhaaksi

Oscarille vuosi 2021 oli kehittämisen ja kiihdyttämisen aikaa. Ohjelmistotalo uudisti sisäisiä rakenteitaan ja muokkasi toimintaansa voimakkaasti. Muutosten taustalla on halu toimia entistä asiakaslähtöisemmin niin palvelun kuin tuotteidenkin osalta. Käytännössä tämä on tarkoittanut prosessien kehittämistä, uusia rekrytointeja ja nykyisen henkilöstön koulutusta. Liikevaihdollisesti Oscarin tilikausi oli edellisvuoden kaltainen. Lukuisat rekrytoinnit painottuivat alku- ja lopputilikauteen.

Uusia tuotteita ja korkeamman osaamisen palveluja

Kehitystyön seurauksena syntyi myös uusia tuotteita ja palveluja, kuten web-pohjainen työajanseuranta ja teknologisesti täysin uudistuneet varaston käsipäätekäyttöliittymät. Tilikauden aikana toteutettiin myös OscarAPI-kerroksen ensimmäiset asiakkuudet. Talousosastopalveluiden asiakaskunnassa tapahtuneiden muutosten johdosta rakennettiin syvempää ja laajempaa kirjanpito-osaamista vaativia palveluita mm yritysjärjestelyiden ja verosuunnittelun osa-alueille.

Panostajalta tukea henkilöstön kehittämiseen

Henkilöstön sopeutuminen muutokseen on aina yksilöllistä, ja Oscar onkin saanut Panostajalta tukea erityisesti henkilöstön kehittämiseen liittyvissä asioissa, sujuvan hallitustyöskentelyn lisäksi.

Vuonna 2022 Oscar jatkaa sisäistä kehitystyötään ja hakee selkeää kasvua. Edellisenä tilikautena tehty työ alkaa kantaa hedelmää, ja tulevalla tilikaudella Oscar satsaa entistä enemmän myös asiakasrajapintaan.