Helakeskus kuva 2

Helakeskus

Kevään digitaaliset opit tulivat jäädäkseen

Kevään koronaepidemia ja luopuminen kuluttajavalaisimien välitystoiminnasta vaikuttivat Helakeskuksen liikevaihtoon laskevasti. Liiketoiminta pysyi kuitenkin kannattavana erityisesti kulujen tarkan hallinnan ja laajan tuotevalikoiman avulla.

Helakeskuksen liiketoiminnalle tärkeät asiakaskäynnit jouduttiin lopettamaan väliaikaisesti maaliskuussa koronan vuoksi. Asiakkaiden ja päämiesten kanssa yhteydet hoidettiin pääasiassa etäyhteyksin. Kokemukset olivat yllättävän hyviä ja Helakeskus tekikin pienen harppauksen digitaalisuuden suuntaan.  Lomien jälkeen asiakaskäynnit aloitettiin uudelleen, mutta myös kevään digitaaliset opit ovat tulleet jäädäkseen.

Helakeskus haluaa tarjota asiakkailleen mahdollisimman hyvän tuotevalikoiman laajalla mitoituksella. Tästä johtuen Helakeskus toi vuoden aikana uusia tuotteita markkinoille, muun muassa valaisin-, allas- ja vedinvalikoimaansa. Asiakkaalla on nyt hyvät mahdollisuudet löytää useampia sopivia tuotteita kohteeseensa. Uudistuneet kotisivut avautuivat  syyskuussa ja uusi verkkokauppa tullaan avaamaan vuonna 2021.

Palvelu, laaja tuotevalikoima ja kilpailukykyinen hintataso luovat edellytyksiä hyvään asiakaskokemukseen

Korona heittää tulevaan vuoteen edelleen epävarmuustekijöitä. Markkina vetää tällä hetkellä kuitenkin kohtuullisesti. Helakeskuksen kehitystoimet etenevät ja sisäisesti se panostaa nyt erityisesti toiminnanohjausjärjestelmän uusimiseen.

Helakeskus uskoo hyviin brändeihin ja laadukkuuteen sekä tuotteiden toimivuuteen. Tavoite on aina lisätä asiakkaan kannattavuutta kilpailykykyisellä tuotevalikoimalla ja oikeilla tuoteratkaisuilla, joihin Helakeskuksen osaava henkilöstö pystyy antamaan omaa asiantuntijuuttaan.

Rakentamisen kokonaismarkkinan odotetaan pienenevän hieman vuonna 2021. Myös koronatilanne luo epävarmuutta. Suomen kasvukeskuksissa rakennetaan kuitenkin edelleen vilkkaasti ja siinä on paljon mahdollisuuksia. Helakeskus on hyvässä asemassa tulevaa vuotta ajatellen.